مطالب کاربردی  اقلیم و  هواشناسی

مطالب کاربردی اقلیم و هواشناسی

عوامل موثر در گردش عمومی جو - چشم انداز های فصلی - پیش بینی های هواشناسی
مطالب کاربردی  اقلیم و  هواشناسی

مطالب کاربردی اقلیم و هواشناسی

عوامل موثر در گردش عمومی جو - چشم انداز های فصلی - پیش بینی های هواشناسی

چشم انداز مجموع بارش 10 روزه(از14فروردین لغایت 24 فروردین)




براساس مدل مذکور طی بازه زمانی( 14 فروردین لغایت 24 فروردین )بارشها عمدتا در شمالغرب و غرب و نوارشمالی و شمالشرق و زاگرس شمالی و مرکزی و دامنه های شمالی و جنوبی البرز و شرق متمرکز خواهد بود.

نظرات 10 + ارسال نظر
حسین شنبه 16 فروردین 1393 ساعت 15:54

با سلام استاد به زودی مطالب لازم را برای پروژه به شما ایمیل خواهم نمود
با تشکر فراوان

سلام
در خدمتم با تشکر از شما.

محمدی شنبه 16 فروردین 1393 ساعت 09:45

سلام
استاد یعنی شاخص دو قطبی اقیانوس هند مثبت شده؟؟

سلام
شاخص دو قطبی اقیانوس هند مثبت نبود . اما دمای سطح اقیانوس تغییر ناگهانی داشت. و در غرب اقیانوس دما بیشتر از نرمال شد.

سهراب شنبه 16 فروردین 1393 ساعت 09:32 http:http://parno.blogsky.com/comments/post-5//

سلام اقای پرنو
ضما عرض تقدیر وتشکر...از طرف خودم وکل دوستان
اقای پرنو من خودم کشاورز ودیم کار از استان فارس شهر جویم از مناطق جنوب فارس میباشم
که واقعا همیشه پیش بینی هاتون بسیار دوست داشتم به من دلداری میداد واقعا پیش بینی شما بسیار عالی و معتبر بود خواستم از زحمات شما کمال تشکر داشته باشم ..دوست عزیز
باسپاس فراوان برادر شما سهراب....

سلام
من هم از لطف شما تشکر می کنم. انشاا... تا آنجائیکه امکان داشته باشد سعی می کنیم با بهترین شکل ممکن جو کشور را مورد بررسی قرار دهیم تا شاید خدمت کوچکی به شما دوستان کرده باشیم. شما هم زحمت می کشید تا چرخ اقتصاد کشور را بچرخانید. انشاا... سعی می شود.

حسن جمعه 15 فروردین 1393 ساعت 22:52

سلام وقتی اختلاف فشار سطحی بین سیستم کم فشار وتوده پرفشار زیاد باشه ایا سیستم بارشی حرکت سریعی خواهد داشت؟

سلام
حرکت تودهای سطحی دینامیکی تابع حرکت امواج تراز میانی و بالایی جو هست. و اگر بخواهیم درخصوص حرکت و جابجایی توده های هوا بحث کنیم باید ساختار امواج تراز میانی و بالایی جو را بررسی کنیم. البته عوامل زیرین جو هم در حرکت و جابجایی توده های هوا موثرند. بطور عام همیشه هوا از جاییکه فشار زیاد هست تمایل دارد به جایی برود که فشار کم هست. پیامد اختلاف فشار سطحی ایجاد جریانات قوی باد از منطقه پرفشار بطرف مرکز کم فشار هست.

حسین جمعه 15 فروردین 1393 ساعت 22:47

از دیروز پرفشار جنب حاره ای شروع به تضعیف کرده است که اثرات آن از اواخر هفته بعد به صورت واضح دیده خواهد شد
بیشترین تغییر آن نیز مربوط به طول جغرافیایی مربوط به ترکیه میباشد که روی منطقه غربی ایران نیز تاثیر گذار میباشد

اگر یادتان باشد من حدود 10 روز پیش گفتم اقیانوس هند که روند سرد شدن در پیش دارد شروع به گرم شدن با روند سریع خواهد کرد که اینگونه شد و توانست برای فرارفت رطوبت کمک شایانی مخصوصا در تراز 850 بکند و هم در بارشهای شمالغرب موثر بود و هم در موجی که سه شنبه وارد کشور شد

استاد من روی یک پروژه بسیار خاص کار میکنم
خیلی دوست دارم از راهنمایی شما در این زمینه استفاده کنم

سلام
بله تغییر شرایط دمایی غرب اقیانوس هند درست هست. من در خدمت شما هستم در خصوص پروژه که فرمودید اگر مطلبی هست ایمیل کنید تا صحبت کنیم.

امیر بردو جمعه 15 فروردین 1393 ساعت 17:16

استاد سلام. سایت آکیو 11 روز دیگه یعنی 14 و پانزدهم آپریل برای شیراز بارندگی زیاد در حد 20 میلیمتر گذاشته...به نظرتون این نوع پیش بینی درست و علمی است ؟ میتونیم امیدوار باشیم دستکم یک بارش خوب و سراسری برای استان فارس تا پایان اردیبهشت داشته باشیم ؟

سلام
تمام مدلها و پیش بینی های صادر شده از مراکز پیش بینی مرجع معتبر هستند. البته برای فاصله زمانی که شما فرمودید احتمال تغییر مدلها وجود دارد. لذا با بررسی مدلها در صورت وجود سامانه خوبی که بارش مناسبی در منطقه شما داشته باشد حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

حسین جمعه 15 فروردین 1393 ساعت 08:16

سلام
استاد میشه لینک مربوط به این نقشه را برای من ارسال کنید؟

سلام
http://www.tropicaltidbits.com/analysis/models/gem/2014040412/

حسین جمعه 15 فروردین 1393 ساعت 07:53

استاد از امروز این نقشه تغییرات زیادی خواهد کرد
و میزان بارشها بیشتر خواهد شد انشا الله

سلام
چگونه؟

هادی جمعه 15 فروردین 1393 ساعت 00:43

سلام. خسته نباشید.
ببخشید بنظرتون در آینده ای نزدیک سامانه ای که بوشهر رو تحت تحت تاثیر قرار بده و بارش مطلوبی داشته باشه خواهیم داشت ؟

سلام
طی 10 روز آینده نه. بمحض ورود سامانه جدید اطلاع رسانی خواهد شد.

محمدی پنج‌شنبه 14 فروردین 1393 ساعت 23:53

سلام
استاد بنظر شما در باقیمانده ماه فروردین انشاا... دوباره شاهد موجی به قدرتمندی موج امروز و چند روز گذشته خواهیم بود یا نه؟
در کل ادامه فروردین را چطور میبینید؟

سلام
سامانه ای برروی کشور اسپانیا وجود دارد که اواسط هفته به ایران می رسد. اما بواسطه پر ارتفاع جنب حاره ای که در غرب ایران تقویت می شود. تضعیف و مجبور می شود بطرف عرضهای بالاتر منحرف شود. اما انتظار می رود با این وجود بر غرب و شمالغرب و تا حدودی بر جنوبغرب تاثیر گذار باشد که بررسی خواهد شد. همانطور که مدل بارش بخوبی هم نشان می دهد طی 10 روز آینده غالب بارشها در نوار شمالی و شمالغرب و شمالشرق امتداد البرز و زاگرس متمرکز خواهند بود.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.